top of page
  • תמונת הסופר/תמרכז חינוכי דנה

28.4.22 - מֵידָנָעוֹן Da'news

שלום לכולם וכולן!

הפעם נספר על פעילות בית הספר לכבוד יום הזכרון לשואה ולגבורה המתקיים היום. כמו כן, נספר על שני מענים ייחודיים בתחום הטיפול הרגשי שניתנו במחלקה ההמטו-אונקולוגית.



תהנו מהקריאה, מוזמנים להגיב בתחתית הפוסט או לסמן ❤️ קטן להראות שהייתם כאן.

שתהיה שבת שלום!

 

פעילות יום השואה


עמדת זכרון בכניסה לדנה


מידי שנה אנו מציינים בדנה את יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום העצמאות.

ביום הזיכרון לשואה ולגבורה אנו בוחרים להציג את הגבורה שהייתה ליהודים בזמן המלחמה, את האנשים שהתגברו על הקשיים, שעזרו לזולת וחילקו מהמעט שיש להם לאחרים. השנה הצגנו ברחבת המיון את ששת מדליקי המשואות ביד ושם לזכר ששת מיליוני הנספים, את סיפור חייהם בזמן המלחמה, על האומץ והתקווה שהייתה בהם.


אוראל היקרה הכינה עמדת זכרון בנושא, הילדים ומשפחותיהם קוראים, מתרגשים ומשכילים.



משיאת משואה מרגשת במיוחד

רגע אישי ומרגש- סבתה של נועה שלנו אחת מששת משיאי המשואות בטקס המרכזי שהתקיים אתמול בערב לכבוד יום הזכרון לשואה ולגבורה.

מוזמנים לצפות בסרטון המתאר את סיפורה של מיקי רבקה אליצור, ואת נועה היקרה שלנו תומכת בה בזמן הטקס. גאים ומתרגשים בשביל שתיכן! 💗



פעילות במחלקת שיקום צעירים

(חלק מ)הילדים בשיקום הקימו את עמדת הזכרון בחדר האוכל לטובת כלל המאושפזים בקומה, ולמדו על חשיבות הטקס במציאות הישראלית הנוכחית מתוך הכרות עם סיפוריהם האישיים של משיאי המשואות.



דינה העבירה שיעור אנגלית המתבסס על ׳הסטורי של אווה׳ לחלק מהתלמידים.

אופיר קיים שיעור-דיון על הספר ביאנקה- ילדה חופשייה, אשר נתרם וחולק לילדי דנה.


"המחבוא"- שעור קומיקס של דניאל

בשנה שעברה דניאל עבר השתלמות ביד ושם בנושא קומיקס וילדים בנושא השואה. השנה, דניאל ועידית העבירו שעור משותף במחלקה אורטופדית כאשר התאימו אותו לסביבה הרגישה של בית החולים. השעור התבסס על הספר "המחבוא", כלל שיח על השואה והונגש באמצעות סיפור הקומיקס. תוך כדי השעור, הילדים נחשפו לטכניקות הקומיקס השונות- שימוש בצבעים, הבעות הפנים של הדמויות ועוד. הנושאים שעלו הם של יחסים בין הילדים, ובתוך המשפחה.

דניאל השתמש בלוח החכם בקומה 2 כדי להציג את הסיפור. הילדים היו מרותקים . העברה של נושא השואה מעלה שאלה בהקשר לכובד הנושא ולשמירה על הילדים מבחינה רגשית. הילדים הצליחו להפיק תועלת מהסיפור ומהמפגש ללא הצפה רגשית. בסיום השעור, כל אחד מהילדים כתב ואייר סצנה משלו בסיפור לפי ראות עיניו.

התקיימה למידת עמיתים, ובשעור צפו אוראל, הדס וטל הלל. הדס אף העבירה את השעור במחלקת ילדים.



תמונות מהשעור ומהספר


הסצנות שציירו הילדים בשעור



 

הכנה מותאמת לבדיקת סיטי


שירי משתפת:

מטופלת שלי בת החמש נדרשה לבצע בדיקת סיטי אשר נעשית לרוב בהרדמה (בשל החשש מתזוזה בעת הבדיקה). בשונה מבדיקת MRI, בדיקת הסיטי עורכת כחמש דקות. להוריה היה חשוב שהיא תבצע את הבדיקה ללא הרדמה והם פנו אליי כדי שאעזור להם לתווך לה את הפרוצדורה. מאחר ולא התנסיתי בעבר בהכנה לבדיקה שכזו ולא ידעתי במה הבדיקה כרוכה ומה התנאים לבצעה ללא הרדמה, החלטתי לחקור את הנושא ובעזרתה של אורית הגענו למכון הסיטי ושוחחנו עם הצוות. הצוות הסביר את מהלך הבדיקה וכיצד ניתן לבצעה ללא הרדמה (ההורה יכול לעמוד לצד הילדה, היא יכולה להחזיק בדובי תוך כדי הבדיקה וכו') ונתן לי אישור לצלם את החדר. יום לפני הבדיקה, פגשתי את הילדה לפגישת הכנה. בפגישה, באמצעות התמונה והדגם המדמה חדר סיטי, התאפשר שיח ומשחק העוסק בבדיקה שהיא צפויה לעבור. הילדה התמסרה למשחק והתנסתה בחוויית הבדיקה באופן השלכתי שאינו מאיים או מעורר חרדה. היא ערכה לבובות את הבדיקה וקיימה שיח בין הדמויות. בנוסף למשחק בבובות הפליימוביל, שיחקנו דג מלוח כדי להתאמן בלא לזוז. ביצענו ניסוי ובו צילמנו סלפי תוך כדי שאנחנו זזות וגילינו שהתמונה יוצאת מטושטשת לעומת הסלפי בו אנו לא זזות והתמונה יוצאת חדה וברורה. למחרת בבוקר, התרגשתי לקבל מהאם הודעה עם תמונה בה הילדה נראית מחוייכת ונינוחה, לאחר שביצעה את הבדיקה ללא הרדמה.


בתמונות- הדגם שהכינה שירי על בסיס מכונת הסיטי. הילדה משחקת בדגם ומתאמנת בביצוע הפעולה.

 

ספר הכנה להשתלה- הקשקש של טייני


אחד מהילדים במחלקה האונקולוגית נכנס לתהליך של השתלת מח עצם, כאשר אחיו הצעיר בן ה-4 הוא התורם. המשפחה פנתה לשירי כדי שתסייע בתיווך ההליך לאח הצעיר. שירי וליבי, ביצירתיות ובשיתוף פעולה חשבו יחד על רעיון שיתאים באופן אישי למשפחה ולילדים.

ליבי כתבה סיפור על שני אחים דינוזאורים היוצאים למסע משותף, כדי להחזיר את צבעו של האגם שהפך לכחול, לירוק שוב. לכל אח נוזל צבעוני משלו, כחול וצהוב, וכך יחד בכוחות משותפים הם מצליחים להציל את האגם. ליבי פנתה למאיירת רחלי שליו שהתגייסה במהירות וברוחב לב לפרוייקט.

המחקר והידע בתחום ההשתלות בין אחים בגיל צעיר מראה על המורכבות שיכולה להיווצר לאורך החיים, כאשר הנרטיב הוא של מציל ונזקק להצלה. נרטיב שכזה, יכול להשפיע על מערכת היחסים בין האחים, על תפיסת העצמי של כל אחד, על התפקיד שלהם במשפחה ועוד. אירוע שכזה הינו דרמטי ומכונן, ומתוך כך לשירי וליבי היה חשוב לשמור על בניית נרטיב מאוזן והדדי בין האחים.

כמו כן, הסיפור בא לענות על הפחדים של הילדים, כמו למשל- אם אני נותן לאחי, מה יישאר אצלי בתוך הגוף? לכן, בסיפור, השיקויים מתחדשים ומתמלאים, ממש כמו במציאות בה הדם שלנו מתחדש בכל פעם.

בנוסף לסיפור, עדי היקרה הכינה שני בקבוקוני זכוכית שהם ענדו כשרשרת, שהיוו עזרים תומכים בהם הם השתמשו ונעזרו. בזמן האשפוז, ערב ההשתלה, האחים שחקו בערבוב צבעים של גואש, ולמעשה עשו עיבוד חוויתי ורגשי לתהליך שעובר עליהם, כמו גם הפכו את הסיפור למוחשי.



חלק קטן מהספר שתוכלו להרגיש את הקסם קורה...


האחים משחקים בערבובים ובקבוקון הקסם בפעולה...


 

שיתופי פעולה בין מחנכי המחלקות


נרצה לפרגן ולציין לטובה את קבוצת המחנכים אשר עושה עבודה נפלאה בניהול הקומות וביצירת שיתופי פעולה פוריים בין המחלקות השונות. המחנכים נמצאים בקשר יומיומי, וניכר הרצון לתת מענה משמעותי, מגוון ומותאם לכל ילד שמגיע למחלקה. כך, המורים וגם המטפלות נותנות מענה לפי הצורך, גם במחלקות שאינן מחלקת האם שלהם. משמעותי ומוערך לראות את ההיענות של כל הצוות לפגוש את הילדים, לסייע, ללמד ולטפל.


 

פינת איחולים וברכות 🎂💐


יום הולדת שמח לולרי, כנרת, צביה ולהדס (שחוגגת מחר)- ילדות מרץ אפריל! אביב שמח לכולכן 🌺

 

אם הגעתם עד לכאן, תודה על הקריאה, ובכלל. מוזמנים ומוזמנות לכתוב ולהגיב למטה כל העולה על רוחכם.

שימו לב כי בתחתית העמוד ניתן להירשם עם גוגל (ממש בקטנה..), ואז תוכלו לכתוב. אפשר גם פשוט לסמן ❤️ כדי להראות שהייתם וקראתם (בלי להירשם).


נתראה בידיעון הבא... שלכן ושלכם, צוות ניהול.



80 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page