top of page
  • תמונת הסופר/תמרכז חינוכי דנה

מפגש מיוחד בין אוצרת והיסטוריונית לבין נערה


ניצה, המורה היקרה שלנו לצורפות מספרת:

יערה קידר היא היסטוריונית ואוצרת אופנה. התערוכה האחרונה שאצרה: ״אלבר אלבז: מפעל החלומות״, נפתחה בספטמבר 2022 במוזיאון העיצוב חולון. יצאתי מההרצאה מרוגשת עד דמעות. מיד חשבתי על נ', נערה מופלאה אשר סיימה את טיפוליה במחלקה ההמטו-אונקולגית וחזרה אל שגרת חייה. נ' החלה ללמוד אופנה בלימודי חוץ בשנקר. לצערי הרב, היא שבה אלינו בשנית והלב נקרע.

ביקשתי את רשותה של יערה, אוצרת האופנה, לשתף בהרצאה את נ', ובמענה לכך, היא הציעה שתגיע בעצמה להעביר את ההרצאה לנ'. ואכן כך היה. אל החדר הקטן הגיעה יערה שעד כה העבירה את הרצאתה באולמות מוזיאונים, להרצות באופן אישי לנערה ולאמה. התרגשות, תקוות, חלומות והשראה אינסופית מילאו את האויר:


נ' מספרת לאחר המפגש עם יערה:

״שמעתי על אלבר אלבז מדי פעם, אבל לא תיארתי לעצמי עד כמה העשייה שלו מדהימה. הגעתי סקרנית ונרגשת ותוך כדי ההרצאה התרגשתי בעיקר מאותם רגעים קטנים ומשמעותיים בחייו וגם ומצירופי המקרים שגרמו לכך שמה שצריך היה להיות אכן קרה. לא יאומן מהיכן בא ולאן הגיע אלבר. ‏קיבלתי המון השראה ומוטיבציה, וברגע שאסיים את הטיפולים אתמקד בעולם האופנה וארצה ללמוד על מעצבים נוספים".

אמה של נ' הוסיפה:

״‏יצאתי בחשיבה אחרת, והבנתי לראשונה את עומק משיכתה של נ' ללמוד את המקצוע הזה. ‏זה סיפור חיים ענקי של תעוזה, תשוקה, חלומות והרבה אמביציה״.

הסיפור של אלבר מלא ניסים ונאחל לנערה שכאלו ילוו אף אותה בעתיד.





12 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page