top of page
  • תמונת הסופר/תOfir Dor

מעורבות חברתית

כבר משנת הלימודים תשע"ה (2014-15) אחד התנאים לקבלת תעודת בגרות הוא ביצוע שעות 'מעורבות חברתית' - כ-120 שעות התנדבותיות פרטניות וקבוצתיות בקהילה, אותם נדרשים התלמידים להשלים במהלך שנות לימודיהם בכיתות י' עד יב'. לתלמידים אפשרויות בחירה רבות, החל מעזרה לתלמידים צעירים בשיעורי הבית ועד התנדבות בארגונים כמו תנועות נוער/ מד"א/ כיבוי/ משטרה.

על-פ משרד החינוך, התוכנית 'התפתחות אישית ומעורבות חברתית' (בשמה המלא), מעודדת עשייה חברתית למען הסביבה, מכוונת לטפח בוגרים ערכיים, בעלי תחושת ערך ומשמעות, יכולת ניהול עצמי, המרגישים שייכות ואחריות לקהילה, לחברה ולמדינה, מתוך התנסות ומעורבות.


מבין תלמידינו הרבים בבית ספר דנה לומדים גם תלמידי תיכון. מלבד תמיכתו של בית הספר בהכנה מיטבית של תלמידיו הבוגרים למבחני הבגרות, הצוות החינוכי של דנה רואה חשיבות ערכית גדולה בקידום תלמידיו לא רק בהיבט הלימודי, וכמובן גם לסייע בצמצום כלל הפערים לעומת בני כיתתם בקהילה.



מחנך מבית הספר מספר - "מעבר לרעיון החינוכי והחברתי המוטמע בתוכנית של עידוד הנוער לעשייה התנדבותית וקהילתית בקרב תלמידינו, כמרכז חינוכי הפועל בתוך בית חולים חשוב לנו לחנך את הצעירים להביע תודה; ואיזה מקום יכול ללמד זאת הלכה למעשה טוב יותר מעשייה חזרה בבית החולים שגם מטפל בך. בנוסף, אנו תומכים בתלמידים שלמדו אצלנו בעבר ורוצים להמשיך את מעגל הנתינה ולהודות בכל התנדבות בין כותלי המרכז החינוכי ובבית החולים".

מ' בת ה-17, תלמידת תיכון בכיתה יא', מאושפזת למעלה מחודשיים בבית החולים, במהלכם כבר ניגשה ל-4 מתכונות ול-3 בגרויות, לא עשתה לעצמה הנחות ובחרה להשלים ולבצע גם את שעות 'המעורבות החברתית' שנותרו לה, אצלנו בבית החולים. בליווי הצוות החינוכי מצאה לעצמה מ' את מקום ההתנדבות המתאים לה בבית החולים ובנתה לעצמה מערכת מסודרת של שעות ההתנדבות כך שתסתדר לה עם הטיפולים הרפואיים הקבועים.



מ', בת 17 - "זה כל כך טוב מהרבה בחינות! אני גם מרגישה הרבה יותר טוב ממה שאני עושה כי אני רואה כמה שזה עוזר למבוגרים שנמצאים פה ואיך שהם מחכים שאגיע ואפילו הצוות מחייך כשהוא עובר ורואה מה שקורה; וגם אני מרגישה שאני מנצלת את הזמן שלי ולא סתם תקועה".

הצוות החינוכי סיפק לה את הציוד הדרוש לבקשתה וערך את התיאום עם מחלקת השיקום למבוגרים, לשם מגיעה מ' פעמיים בשבוע עם משחקי חברה לשעתיים של משחק והנאה עם המבוגרים המאושפזים במחלקה.




56 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page