top of page
  • תמונת הסופר/תOfir Dor

מדליית כף יד

עודכן: 26 ביולי 2021

פרויקט ׳מדליית היד׳ התהווה על-ידי שתי אמניות (איריס אייכנברג - גרמניה, ג'ימנה ריוס - ארגנטינה) ומטרתו פשוטה - אמנים, צורפים, סטודנטים, תלמידים ואנשי מקצוע, שכונו בפי האמניות 'שומרי ידיים', מכינים מדליות בצורת כף יד פרוסה, כהוקרת תודה עבור השירות וההקרבה של עובדי מערך הרפואה והבריאות, בקרב מול מגיפת הקורונה העולמית.


הידיים עצמם לוקחות חלק גדול בקרב זה - הן מסמלות את גופנו שהפך לנשק שצריך לחטא, לשטוף או לכסות בכפפות, ויחד עם זאת הן מסמלות את היכולת שלהן לרפא ולחבר בימים אלו של משבר וריחוק.

בשביל הצורפים הידיים הן כמובן האמצעי לביטוי וליצירה, ובעבור צוותי הבריאות הידיים הן אמצעי הריפוי.

אלו, מחזקים את המשמעות שמאחורי המשפט 'ידיים מכינות ידיים' המלוות את הנפשות הפועלות.


145 אנשים אספו כ-70,000 מדליות, שהכינו יותר מ-3000 צורפים ב-66 מדינות, וכל זה נעשה מאז אפריל 2020, במטרה להעניקם ב-8 לנובמבר. כל מדליה מקוטלגת באתר האינטרנט של הפרויקט, באמצעות מספר שמוטבע בגבה, איתו ניתן לקבל את פרטי היוצר/ת שלה (המספר שלנו - 3031).


ניצה רונה, צורפת במקצועה ומורה לצורפות בבית ספר דנה מספרת: "במסגרת חינוכית כמו שלנו זה ייחודי בפני עצמו! אני גאה במיוחד בילדי דנה שלקחו חלק בפרויקט הנהדר הזה, ובחרו באופן זה להודות ולהעצים את אנשי הבריאות והרפואה, שאת פועלם, הן בשגרה והן בחירום, הם מכירים באופן אישי. אני בטוחה שהתמונות ידברו בעד עצמן ויספרו על התהליך של הכנת המדליות."

מששמעה ניצה רונה, מורה לצורפות בבית הספר, על 'פרויקט כף היד', היה ברור לה כי "אין מתאים מבית ספרנו לאמץ לחיקו את הפרויקט - במקום בו חינוך ורפואה נפגשים יוצאים רק דברים נפלאים. מעבר לרעיון המקסים של הפרויקט ומה שעומד מאחוריו, הילדים שלנו יוצרים הודות ויוצרים להודות לצוותי הרפואה, לכן עצם יצירתם מלאה בכוונה כנה של תודה צרופה".


עוד מדבריה של ניצה רונה ועשייתה בבית הספר בפרסומים הבאים...



קישור לעמוד האינטרנט של הפרויקט - handmedalproject.

קישור לעמוד האינסטגרם של הפרויקט - handmedalproject,

ומתוכו תמונת הצוות הרפואי של איכילוב בקבלתו את המדליות - handmedal-Israel.

16 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page