top of page
  • תמונת הסופר/תמרכז חינוכי דנה

חג חנוכה במחלקות השונות


פעילות חנוכיות במחלקה אורטופדית

ולרי המחנכת מספרת:


"פתחנו את הפעילות עם הסיפור ההיסטורי של תקופת החשמונאים, דיברנו על המכבים, על היוונים ועל המלחמה שהייתה. הילדים השתתפו ותרמו לסיפור מהידע שלהם. דיברנו על פך השמן הקטן שהספיק להאיר את המנורה שבבית המקדש שמונה ימים אשר לזכר כך אנו מדליקים חנוכיה.


דנו על משמעות האור בחיים שלנו, חלק מהילדים דיברו על האור והחושך, על האש, על היתרונות שלה והסכנות שבאש. התפתחה שיחה על כך שבעבר בתקופה שלא היה חשמל, אנשים האירו את ביתם עם נרות ואש. לאחר מכן הילדים ראו סוגים שונים של חנוכיות וסביבונים וחקרו את הסוגים השונים של הסביבונים, צבעים, מרקמים, גדלים וצורות, ולמדו איזה סוג סביבון מסתובב מהר יותר.

הילדים הכינו מחומרים שונים ומגוונים חנוכיות על פי דמיונם, היה מדהים לראות את היצירתיות של הילדים בהכנת החנוכיות... אפילו היו חנוכיות תלת מימד מרשימות מאוד".




 

מי זוכר את "גברת קרש ומר מערוך"?

סדנת סיפור שהעביר המורה מוטי, והכנת מיניאטורה סביב הסיפור "גברת קרש ומר מערוך" של דתיה בן דור, כל זאת בשיתוף עם ספריית בית אריאלה ועם מאי היקרה.

גברת קרש מתעוררת ליום נפלא ורוצה לנסוע לטבול בכינרת. אלא שכל החברים עסוקים בהכנת לביבות לחנוכה: הפומפייה, הסכין והכף, התרוד והפומפיה וגם המסננת, המחבת והסיר.

עד שמגיע מר מערוך שאינו ממהר לשום מקום, ושמח לשלו איתה ידיים ולנסוע לטייל יחדיו. אך האם יישארו להם לביבות כשישובו הביתה?

בפעילות הילדים הכירו את צ'אמפ שהיה מבולבל מהחגים, הכירו את ציוד המטבח ושיתפו בדברים שהכינו, היו שותפים פעילים בסיפור ולבסוף יצרו מיניאטורה מפלסטלינה על פי הסיפור.



כל אחת מהילדות יצרה לפי ראות עיניה ויד הדימיון הטובה מיניאטורה על פי הסיפור



ילדה מהמגזר הערבי בחרה להכין סמבוסק במקום סופגניות, קרוב יותר לעולם המשפחתי שלה


7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page