top of page
  • תמונת הסופר/תמרכז חינוכי דנה

הרפתקה בתיאטרון

זו הפעם השלישית שהצוות החינוכי של דנה זוכה לארח את מאי שירי שמפעילה את סדנת המיניאטורות בשיתוף ספריית בית אריאלה. בכל מפגש מתמקדת הסדנה ביצירה ספרותית אחרת. הפעילות הנוכחית הייתה אודות הספר "הרפתקה בתיאטרון" של הסופרת והמחזאית עדנה מזי"א והמאיירת אורנה סמורגונסקי.

הפעילות חיברה את ילדי דנה ומלוויהם לעולמם הבריא: הילדים סיפרו על הצגות שראו ואהבו, נער שנמצא בחוג לתיאטרון סיפר על הצגות שהשתתף בהם ואביו סיפר שהם מכירים את הספר מאז שהיה ילד קטן וילדה אחרת סיפרה שיש לה גם דודה אלישבע, אחת האחיות של אבא, בדיוק כמו יותם בסיפור.

מאיה, בת 9 - "אני מאוד אוהבת הצגות, ובקורונה זה היה חסר לי. היום הרגשתי שאני יוצרת הצגה משלי ונראלי מאוד שזה מה שארצה לעשות כשאהיה גדולה! רק בתיאטרון אמיתי".

באמצעות ערכות סגורות ומושקעות שהוכנו מראש, איתם ניתן היה לשמור על סטריליות ולחלקם בבטחה לכל הילדים המאושפזים, ובהנחייתה של מאי שירי, הילדים הכינו בהנאה את התוצר של במת התיאטרון. כך עם הרבה מעוף וחיבור לעולמם האישי יצרו הילדים את בימתם שלהם כאילו היו מעצבי במות מקצועיים. בעזרתה של דיאנה הסייעת המסורה, גם ילדה דוברת ערבית ששהתה בחדר בידוד ולא יכלה לצאת למרחב החינוכי, נחשפה לסיפור שתורגם לה בלייב וכך מצאה עניין והנאה בהכנת בימת התיאטרון בחדרה.

ליאורה, אמא של אחד הילדים - "גם הבן שלי כמו יותם, גיבור הסיפור, נורא התבייש להגיע למרכז החינוכי ולהשתתף בפעילויות השונות. אך בדיוק כמו יותם, גם הוא נפתח ונהנה ושיתף פעולה עם הצוות. היה מקסים לראות אותו עובר תהליך כזה, ממש כשל גיבור הסיפור".

בתום הפעילות כל ילד לקח עימו את הדגם הייחודי שיצר, הרגשנו שהפעילות גרמה לחיוך, סקרנות והתעניינות של הילדים בסדנאות דומות בעתיד.





74 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page