top of page
  • תמונת הסופר/תOfir Dor

בחירות בדנה

את משמעות הבחירות למדו ילדי דנה בשיעורים חוויתיים בנושאים שונים מעולם האזרחות - מהי דמוקרטיה? מערכת הבחירות הישראלית, מהן תכונותיו של מנהיג ציבורי? וראשי ממשלה בהסטוריה הארצית.


באחת מהפעילויות המרכזיות הגדירו התלמידים את חלומם למדינת ישראל שהיו מקוננים אילו היו מנהיגים אותה, והשיבו לשאלה "הנך מועמד/ת להיות מנהיג/ה במדינת ישראל, מה היה לך הכי חשוב להקים או לקדם?". התשובות שנשמעו היו מעוררות השראה והעלו בכולנו חשק חדש לצאת ולהצביע!

רוני, בת 6 "הייתי מקימה בכל הארץ לונה-פארקים לגדולים וגני שעשועים לקטנים שישמחו את כולם, וככה אנשים יהיו יותר מאושרים ופחות כועסים".
עידו, בן 8 "לפתוח עוד בתי חולים לבעלי-חיים בתוך בתי החולים של האנשים, שגם יהיו זולים וגם יעזרו לכולם להחלים".
אלינה, בת 14 "צריך לאפשר גם לנוער זכות בחירה והצבעה כבר מגיל 14, ככה שיוכלו להיות אחראים על עתידם במדינה, ולא להשאיר זאת רק למבוגרים".

במסגרת פעילות לימודית על הציוד הרפואי אותו פוגשים ילדי דנה מידי יום, הצוות החינוכי של דנה הציג את הציוד בזווית קצת אחרת, הומוריסטית וקלילה. דניאל המורה שלנו לקומיקס הפך באמצעות איור את הפריטים המוכרים לילדים מבית החולים והמשמשים את הצוות הרפואי בשגרה לדמויות חביבות, משעשות ומלאות חיים.

ברוח הבחירות ה-24 לכנסת ישראל, וכחלק מהנושא הנלמד בימים אלו בבית הספר, ילדי דנה הצביעו בקלפי נייד (ושמור היטב!) שעבר בין מחלקות בית החולים לילדים, ובחרו בציוד הרפואי שהתחפש הכי יפה/ מקורי/ מגניב לדעתם.


דין, בן 7 "בחרתי בחייזר כי הוא בעצם משחה שבעזרתה לא כואב לי".

לאחר כשבוע של אירועים חינוכיים בנושא שהובילה המורה יעל בן יצחק, נחתמו הבחירות בספירה דקדקנית תחת עינייה הפקוחות של מנהלת בית הספר, והוכרז כי נבחר ברוב קולות הספטול! - חומר לחיטוי ידיים שהתחפש לגיבור על, ואכן מוכיח את תפקידו ככזה כבר למעלה משנה.




37 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page