• מרכז חינוכי דנה

26.5.22 - מֵידָנָעוֹן Da'news


שלום לכולם וכולן!

הפעם נספר על ל"ג בעומר והפעילות הייחודית של עדי, על יום האחים והאחיות ועל שבוע הסובלנות!


תהנו מהקריאה, מוזמנים להגיב בתחתית הפוסט או לסמן ❤️ קטן להראות שהייתם כאן.

שתהיה שבת שלום!

 

שבוע האחים.ות


גם אנחנו במרכז החינוכי ציינו את שבוע האחים והאחיות בתאריך 24.5.22, יחד עם כל הארץ והעולם. ביום זה מוקירים ומודים לצוות האחים והאחיות על עבודתם החשובה כל כך.

הועברו שעורים בנושא ההיסטוריה של מקצוע הסיעוד- דרך סיפור חייה המרשים של פלורנס ניינטנגל. ניתן דגש לתכונות המייחדות אנשים הבוחרים במסלול חיים שכזה. ההוראה לוותה באסטרטגיות ח"ש, שאילת שאלות, הבעה בכתב ובסיום עבודת יצירת עששית.



השעורים הועברו בכל המחלקות ע"י מגוון רחב של מורים- מוטי,אוראל, הדס, טל הלל, טלי, טל פייג. חלק ניכר מהצוות ציין בהתרגשות את רמת הסקרנות, ההתעניינות והמעורבות של הילדים במהלך השיעור. התייחסות לתוכן זה עונה על עקרון הלמידה המשמעותית בתוך חווית האשפוז של הילדים.




 

אש-🔥🔥 מה היא מעוררת בכם? או- ל"ג בעומר בביה"ס


ל"ג בעומר בחופשה לילדי הגיל הרך

עדי הגננת העבירה שעורים מקסימים במחלקות השונות בנושא ל"ג בעומר. באמצעות שמש אסוציאטיבית הילדים התחברו לנושא האש והחום מהיבטים שונים- תכונות, סכנות ואופני בטיחות תוך כדי הכנת יצירת המדורה מחומרים שונים ומגוונים. למשל, הילדים תחמו את המדורות שבנו, ושוחחו יחד עם עדי על החשיבות של בסיס יציב, על קיבוע הקרשים כדי שלא יפלו ועל הסכנות שיכולות להיות אם זה לא יהיה כך. לצורך יצירת המדורות, ניתנו מבחר של חומרים להכנת האבנים, הקרשים, והתמיכה של כל אחד מהם ע"י פלסטלינה או חמר. הילדים ועדי דיברו גם על השוני בין הפלסטנלינה לחמר, ועל בחירת הלהבות.



פעילות בנושא כבוד וחברות לכבוד החג

ל"ג בעומר מסמל חברות וכבוד הדדי. תלמידיו של רבי עקיבא לא נהגו כבוד זה בזה מה שהביא לפריצתה של מגיפה. המגיפה פסקה ביום ל"ג בעומר, ולכן יום זה מסמל את חזרתו של הכבוד ההדדי והחברות. המורה טל קייימה שעורים בנושא ״עיגולי השמחה״, כיצד אנחנו יכולים להוסיף שמחה וטוב בלבנו ובלב האחר.


חגיגות לג בעומר במחלקת ילדים

המשפחות והצוות החינוכי והרפואי יתרו יחדיו מדורת שבט מציור וצביעת כפות ידיהן/ם. למדנו על החג ומנהגיו ויצרנו מדורות ממעיכת פלסטלינה.



 

שבוע הסובלנות


צוות סובלנות, הלא הם זינה, מוטי ונועה, התמקדו בשעורים בנושא קבלת האחר והשונה. עדיין זוכרים את ההצגה המרגשת והאינטימית שלכם בהשתלמות 💛 💚


נבנו תוכניות שונות ע"פ חתכי גיל. לילגי גן-ב' הנועבר הנושא באמצעות הסיפור "פילים לא מתקבלים"- כולל פעילות המאפשרת התבוננות פנימית וחיצונית על קבלת האחר והשונה.


הספר נפתח במילים:

"הבעיה בלגדל פילון כחיית מחמד, היא שאף פעם לא מרגישים שייכים…"

מוטי מספר :

"הסיפור עוסק במערכת היחסים בין הילד לפילון שלו וחוויית הדחייה כאשר הפיל מתכונן ונרגש להגיע למפגש חיות המחמד במועדון והשלט מראה לו שאין מקום עבורו. הפיל והילד פוגשים לא רחוק מהמועדון בילדה קטנה שיושבת על ספסל ביחד עם חיית המחמד המיוחדת שלה. הילדה מגדלת בואש! הילדה מספרת שגם אותה ואת הבואש שלה לא הכניסו למועדון החיות המקומי. ביחד הם מחליטים לפתוח מועדון משלהם, ולמועדון הזה כל חיות המחמד מוזמנים."

בהצגת הסיפור לילדים בבית חולים יש רגישות שכן ההיעדרות מבית הספר בשל הטיפולים מפגיש אותם עם התמודדויות חברתיות שונות.


את הקראת הסיפור מלווה סיפור מסגרת- הבובה צ'אמפ מנהל שיח עם הילדים על המגושמות והקשיים שלו, לצד ליבו הגדול הרגיש והמכיל. בסיום הפעילות הילדים הכינו מינאטורה למועדון אליו כל הילדים מתקבלים.



לילדי ג' ומעלה - פעילות חקר בנושא סובלנות. הפעילות מאפשרת חקירה וגילוי של נקודות דימיון, וייחודיות של כל אחד מהמשתתפים.


פעילות בנושא סובלנות שהעבירה זינה בקומה 12 (במסדרון! סחתיין על היצירתיות)

 

פינת איחולים וברכות 🎂💐


יום הולדת שמח לדניאל היקר שלנו! חג שבועות שמח 🌺

 

אם הגעתם עד לכאן, תודה על הקריאה, ובכלל. מוזמנים ומוזמנות לכתוב ולהגיב למטה כל העולה על רוחכם.

שימו לב כי בתחתית העמוד ניתן להירשם עם גוגל (ממש בקטנה..), ואז תוכלו לכתוב. אפשר גם פשוט לסמן ❤️ כדי להראות שהייתם וקראתם (בלי להירשם).


נתראה בידיעון הבא... שלכן ושלכם, צוות ניהול.



33 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול