מספר מורים מהצוות החינוכי של בית הספר: זינה, מוטי ונועה, בחרו בציון שבוע הסובלנות כנושא מהותי שיש להתמקד בו וערכו שעורים בנושא קבלת האחר והשונה.
לשם יחידת ההוראה, בנו המורים תוכניות שונות המותאמות לפי חתכי גיל שונים במרכז החינוכי שלנו. לילגי גן-ב' הועבר הנושא באמצעות הסיפור "פילים לא מתקבלים"- כולל פעילות המאפשרת התבוננות פנימית וחיצונית על קבלת האחר והשונה.
הספר נפתח במילים:
"הבעיה בלגדל פילון כחיית מחמד, היא שאף פעם לא מרגישים שייכים…"
מוטי המורה מספר :
"הסיפור עוסק במערכת היחסים בין הילד לפילון שלו וחוויית הדחייה כאשר הפיל מתכונן ונרגש להגיע למפגש חיות המחמד במועדון והשלט מראה לו שאין מקום עבורו. הפיל והילד פוגשים לא רחוק מהמועדון בילדה קטנה שיושבת על ספסל ביחד עם חיית המחמד המיוחדת שלה. הילדה מגדלת בואש! הילדה מספרת שגם אותה ואת הבואש שלה לא הכניסו למועדון החיות המקומי. ביחד הם מחליטים לפתוח מועדון משלהם, ולמועדון הזה כל חיות המחמד מוזמנים."
בהצגת הסיפור לילדים בבית חולים יש רגישות שכן ההיעדרות מבית הספר בשל הטיפולים מפגיש אותם עם התמודדויות חברתיות שונות.
את הקראת הסיפור מלווה סיפור מסגרת- הבובה צ'אמפ מנהל שיח עם הילדים על המגושמות והקשיים שלו, לצד ליבו הגדול הרגיש והמכיל. בסיום הפעילות הילדים הכינו מינאטורה למועדון אליו כל הילדים מתקבלים.
לילדי ג' ומעלה - פעילות חקר בנושא סובלנות. הפעילות מאפשרת חקירה וגילוי של נקודות דימיון, וייחודיות של כל אחד מהמשתתפים.
Comments