top of page
  • תמונת הסופר/תמרכז חינוכי דנה

מֵידָנה- גיליון 1 תשפ"ג

עודכן: 9 בנוב׳ 2022

הניוזלטר של בית ספר דנה


שלום לכולם וכולן!

ברוכים הבאים למֵידָנה- תודה לניצוש על השם המחודש והקליט :-)


מידנה הוא המקום בוא אנו מספרות על הפעילות והעשייה המשמעותית שקורית בבית הספר שלנו. אנחנו מפוזרים בכל מקום, ולא תמיד יודעים מה מתרחש במחלקות השונות. זה המקום לקבל השראה ורעיונות, הזדמנות לפרגן לאנשי הצוות שלנו ולהכיר קצת יותר טוב את העשייה בבית הספר.


תהנו מהקריאה, מוזמנים לסמן ❤️ קטן בתחתית הפוסט להראות שהייתם כאן. זה נעים לנו.. 🙂

שיהיה שבוע טוב ואחרי החגים מוצלחים!


 

פינת עדכונים והודעות 📨

באתר תחת מידע לצוות- הוספנו שני קישורים חשובים:

  1. אתר המרכז את הזכויות והטפסים בנוגע לחוק ילדים חולים. זהו אתר ידידותי ונח מאוד, אותו ניתן לשלוח להורים שמעוניינים, ולהוריד טפסים להחתמה. קישור לאתר

  2. אתר המרכז את תוכניות תיווך תהליכים רפואיים של כל בתי החולים. קישור לאתר

 

חגי תשרי


ברכות אנונימיות

במחלקת ילדים, הילדים והילדות כתבו ברכות לכבוד השנה החדשה, הכניסו למכונה מיוחדת וילדים אחרים "הגרילו" את הברכה.



הרימון- סגולות (אדומות 🙃) רבות לו

במפגש לכבוד ראש השנה נערכו שעורים במחלקת ילדים, באורטופדית ובאונקולוגית סביב הרימון. הילדים נשאלו- מהו הפרי הזה? היכן הוא צומח? (עץ, אדמה? שיח?), כיצד הרימון קשור לראש השנה? מהו מסמל? ניסינו לנחש כמה גרעינים יש בתוכו ואת הקשר בין מספר הגרעינים לברכה. חקרנו את מבנה הרימון (כתר, אבקנים, קליפה, קרום, גרעינים ועוקץ).

טעמנו וציירנו עם גרעיני הרימון על דפים מיוחדים שסופגים את מיץ הרימון.


במחלקת ילדים נכחו במפגש ילדה וילד בני חמש ונערה בת 16


במחלקות אונקולוגית ואורטופדית למדו גם כן על הרימון והתפוח, התנסו בצביעה באמצעות גרעיני הרימון ואף הכינו מיץ רימון טעים!

חג סוכות

ילדי המחלקה האונקולוגית במחלקה ובאשפוז יום השתתפו בסדנת סוכות מתוקות שהעבירה עדי לכבוד החג.


במחלקת ילדים ילדי דנה הכינו קישוטים לסוכה מחומרים טבעיים וממוחזרים. הילדים ניסרו מענפים ומקלות במבוק וקישטו את המקלות בחוטי צמר צבעוניים. חלק מהילדים בחרו לקשט את עמודי האינפוזיה עד שישתחררו ויוכלו לקחת את הקישוט לסוכתם.

 

שעון חורף או קיץ- מה אתם מעדיפים?

במחלקות השונות העבירו יעל, עדי וולרי שעורים על המעבר לשעון חורף. זו הייתה הזדמנות נפלאה ללמוד על השעונים השונים שיש- דיגיטלי ואנלוגי. הילדים בדקו מה המשותף בין השעונים, הכירו שעונים שונים ואת המושגים שעון חורף וקיץ.

נערך סקר - איזה שעון אתם מעדיפים- חורף או קיץ?

שעון החורף ניצח כי הילדים אוהבים לישון יותר.. גם אנחנו 😌 אחד הילדים מרוסיה ענה כי הוא אוהב גשם ושלג ולכן מעדיף את שעון החורף..

הילדים הכינו שעונים יצירתיים וצבעוניים




 

סדנת אמנות במחלקת שיקום צעירים

השנה אשירה החלה לקיים סדנת אמנות במחלקת שיקום צעירים. בסדנאות האומנות אשירה והנערים יוצרים בטכניקות שונות, וזהו מקום בעבורם לבטא את הכוחות, הקשיים וההצלחות. במהלך הסדנאות נרקם קשר מיוחד בין התלמידים, מתקיים שיח פתוח והיכרות שנבנית ומעמיקה עם הזמן.

התלמידים משתפים פעולה ונהנים ואפילו מרגישים שהעבודות עוזרות גם לפיזיותרפיה וריפוי בעיסוק וגאים בעצמם ובהצלחותיהם!



 

מענה חינוכי בטיפול נמרץ

אנו רוצות לשתף אתכן כי מתחילת השנה אשירה נותנת מענה חינוכי באופן קבוע בטיפול נמרץ. הצוות הרפואי והסיעודי של המחלקה מעדכן אותה במצב הילדים ובצרכים שלהם. אשירה נותנת מענה לילדים ולמשפחות בכלל ברגעים מורכבים אלה של חוסר בהירות וודאות.

הצוות הרפואי והסיעודי מאוד מוקירים את הנוכחות הנצרכת של אשירה ושל המרכז החינוכי שם.


בתמונה, עבודה באמנות עם ילדה עם צרכים מיוחדים שאשירה הנגישה את העבודה באמנות בעבורה בהתאמה למגבלותיה הפיזיות.


 

סדנאות באשפוז יום אונקולוגי

עדי הגננת במחלקה האונקולוגית אחראית על קיומן של סדנאות באשפוז יום. תוכן הסדנאות ע"פ מעגל השנה ונושאים רלוונטיים נוספים, הן מותאמות גיל ונותנות מענה למגוון רחב של ילדים. הסדנא הראשונה הייתה בנושא "דרך", משום תחילת השנה והליכה בדרך חדשה. יכולים לקרוא בפירוט בתמונה מה כתבה עדי על הסדנא:

"יעדו של אדם הוא לעולם לא מקום, אלא דרך חדשה להתבונן בדברים".

 

הפינה הטיפולית 😌🗣

השנה, נקדיש פינה לתחום הטיפול בבית הספר. בכל פעם תציג אחת מהמטפלות חלק מעבודתה, כדי שנכיר יותר את התחום שפעמים רבות נשאר חסוי וסודי בתוך חדר הטיפולים.

ראשונה, כתבה לנו כנרת על עבודה באמצעות קערות טיבטיות עם נערה במחלקת ילדים:


במהלך העבודה שלי כמטפלת במחלקה, פגשתי נערה מתוקה שהייתה צריכה לעבור בדיקת קולונוסקופיה דחופה, ומשום כך לבצע פרוצדורה של חוקן לפני.

ההתנגדות של נ' לבצע זאת הייתה קשה. היא לא הסכימה בשום אופן, אף לא לדבר על החשש והפחד שחשה. הגוף שלה היה לחוץ, כאוב ומכווץ, והיא רק אמרה שוב ושוב- "אני לא רוצה, זה יכאב, תעזבו אותי"..

בשלב הזה הצעתי לה ולאמה לנסות לעשות הרפייה באמצעות קערות טיבטיות ונשימות מרגיעות ועמוקות.

הקערות הטיבטיות באות מתרבות המזרח. באמצעות הצלילים הארוכים וההמשכיים ניתן לתת למחשבות לנוח ולגוף להרגע.

לזה היא הסכימה, ונכנסנו להרפייה של כעשר דקות. במהלך זמן זה מפלס הלחץ בחדר ירד, הן שלה והן של אמה. בסוף התהליך, אפשר היה לשוחח ולנהל דיאלוג על החששות שלה. הסברתי את מהות הבדיקה ויכולנו לחשוב יחד על מה יכול לעזור לה בזמן הפרוצדורה. לשמחתי הרבה הנערה הסכימה לעבור את הפרוצדורה, ולהתגבר על הפחד.


הצליל של הקערות אינו עובר טוב דרך מדיה מוקלטת, אז במקום זאת, אני מזמינה אתכם בחום לבוא לקומה, לנגן ולהירגע..



 

תיווך תהליכים- מה עוזר לי בבדיקות דם?

ביוזמתה של יעל, מחנכת מחלקת ילדים, נתלו לוחות מחיקים בעבור הילדים, שם הם משתפים מה עוזר להם בזמן בדיקות הדם. כך הילדים יכולים לקרוא מה עזר לחבריהם למחלקה, ויכולים לקבל רעיונות למה יכול לעזור להם. כמו כן, בתום הבדיקה, הם מוסיפים את הרעיון שלהם ללוח. כך, הילדים חווים מעט יותר שליטה במתרחש, מה שעוזר לוויסות והרגעה ברגעים לא פשוטים.

לוחות דומים נתלו במחלקה האורטופדית ובמחלקת מיון ילדים.



 

הפינה האישית... 🌼🌻🌷


תודה לאוראל היקרה על היוזמה להכיר אותנו טוב יותר באמצעות הזומולדת! נפתחים בפנינו עוד מעגלי היכרות ושיח וזה תענוג גדול.. תודה! 🎁 🎈


שולחים את אהתבנו ותנחומינו מכל עומק הלב לנועה היקרה, שנפרדה מאביה לפני כשבוע. מחזקים אותך ותומכים בך, איתך במחשבות ובלב. 💞

 

נתראה במידנה הבא... שלכן ושלכם, צוות ניהול.



אם הגעתם עד לכאן, תודה על הקריאה, ובכלל. מוזמנים ומוזמנות לכתוב ולהגיב למטה כל העולה על רוחכם.

שימו לב כי בתחתית העמוד ניתן להירשם עם גוגל (ממש בקטנה..), ואז תוכלו לכתוב. אפשר גם פשוט לסמן ❤️ כדי להראות שהייתם וקראתם (בלי להירשם).





79 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page